Dobry den,
Prave sa cerstvo v mediach objavila informacia, ako cestujuci na dovolenku z Kosic cakali 13 hodin na svoje lietadlo, ktore meskalo. Spolocnosti Air Slovakia. Chcem len povedat, ze s touto spolocnostou mam tie iste skusenosti. Na dovolenke v Grecku sme pri spiatocnej ceste cakali na lietadlo tejto spolocnosti tri hodiny. Tiez malo meskanie. Pytam sa, preco nase cestovne kancelarie s tymto nieco neurobia. To si kompetentni neuvedomuju, ze spolupracou s takouto neserioznou leteckou spolocnostou zbytocne prichadzaju o klientov? Alebo si snad myslia, ze Slovaci budu donekonecna taki hlupucki a budu ako kôpky nešťastia donekonecna na smiech na letiskach celej Európy? Prepáčte, ale dost ma to rozčulilo. Ak by to bolo raz nepoviem, ale mam dojem, ze v pripade Air Slovakia je to dost pravidelne.
Vdaka a vela stastnych dovoleniek praje Maria
Si dobrodruh? Daj to o sebe vedieť!
- Ak chceš pridať nový Komentár je potrebné sa prihlásiť alebo zaregistrovať.
my sme sa vratili 25.jula 2009 boli sme tiez v Sovive a boli sme maximalne spokojni.. /dve deti/ hotel bol starsi, strava super ,takze zalezi od kazdeho narokov,. v Tunise sme druhy rok po sebe, treba ratat s ich zvyklostami a "ušmudlanostou"..... je to predsa Afrika:-)
ahoj katarina!afrika ma nejako moc nelaka ,mozno nejake potapanie so zralokmi v yar alebo krugerov park,ale ked si spokojna mozno na tom nieco je ,ked ti to nebude vadit posli mi nejake fotky na [email protected] ako inspiraciu.dakujem rado;)
Dobry den,
Prave sa cerstvo v mediach objavila informacia, ako cestujuci na dovolenku z Kosic cakali 13 hodin na svoje lietadlo, ktore meskalo. Spolocnosti Air Slovakia. Chcem len povedat, ze s touto spolocnostou mam tie iste skusenosti. Na dovolenke v Grecku sme pri spiatocnej ceste cakali na lietadlo tejto spolocnosti tri hodiny. Tiez malo meskanie. Pytam sa, preco nase cestovne kancelarie s tymto nieco neurobia. To si kompetentni neuvedomuju, ze spolupracou s takouto neserioznou leteckou spolocnostou zbytocne prichadzaju o klientov? Alebo si snad myslia, ze Slovaci budu donekonecna taki hlupucki a budu ako kôpky nešťastia donekonecna na smiech na letiskach celej Európy? Prepáčte, ale dost ma to rozčulilo. Ak by to bolo raz nepoviem, ale mam dojem, ze v pripade Air Slovakia je to dost pravidelne.
Vdaka a vela stastnych dovoleniek praje Maria
ano spolocnostami ako air slovalia alebo sky europe je to pravidelne tak minuly rok pri lete na kos, sme cakali sedem hodin navyse na brat.letisku a pred tyzdnom som viezol na letisko susedov ,tiez sky europe a let sa im oneskoril o styry hodiny.okrem toho sluzby na palube kvalita sedenia nezodpovedaju ziadnemu standardu.dokonca pri letoch do azie ci juznej ameriky inymi leteckymi spolocnoctami som nezaplatil viac ako za grecko ci turecko a sluzby ,kvalita sluzieb i pohodlie na palube boli o nepoznanie kvalitnejsie.najvacsi problem je ,ze slovak sa uspokoji s nizkym standardom a nestazuje sa takmer na nic.s toho dovodu cestujem uz len s rakuskych a nemeckych cestoviek kde mam zaruku kvality za moje peniaze.treba sa riadit pravidlom -kde je co najmenej slovakov a cechov ale vela nemcov -tam bude i kvalita!!!!!!Rado
Suhlasim, s ostatnymi diskutujucimi. Je pravda, ze Slovaci sa malo stazuju, ked nie je dodrzane to, co bolo dohodnute. Presnejsie, stazuju sa vsade inde, len nie na prislusnych miestach. Nechapem dost dobre ludi, ktori dokazu totalne sprdnut delegata, vynadat mu a neviem co vsetko este, miesto toho aby sa isli stazovat bud pisomne alebo osobne priamo do cestovnej kancelarie. Delegat je totiz velmi maly pán a tým nikto nic nedosiahnete. Ale k tym meskajucim lietadlam. V denniku Pravda bol na tuto temu uverejneny nasledujuci clanok. Vypisal som sem len tie podstatne vety:
"
Pri meškaní lietadla by mal dopravca cestujúcemu poskytnúť nielen finančnú náhradu, ale aj občerstvenie, telefónne hovory či e-maily. Nariadenie sa týka len spoločností z krajín EÚ. Ak mešká let, ktorý prevádzkuje dopravca z členského štátu Európskej únie, cestujúci má nárok na odškodné až do 600 eur, teda bezmála 20-tisíc korún. Výška náhrady závisí od vzdialenosti letu. „Smernica sa týka všetkých leteckých spoločností bez ohládu na to, či ide o klasickú alebo nízkonákladovú leteckú spoločnosť," povedal hovorca SkyEurope Tomáš Kika.
Nariadenie únie platí aj pre takzvané charterové lety, ktoré lietajú zväčša do dovolenkových destinácií. Podlá tohto nariadenia má v prípade dvoj- a viachodinového meškania cestujúci nárok na jedlo a občerstvenie. Spoločnosť by mu okrem toho mala ponúknuť bezplatne dva telefónne hovory, telexy, faxy alebo e-maily. Keď sa očakáva, že čas odletu bude aspoň deň po pôvodne oznámenom odlete, spoločnosť musí cestujúcemu zabezpečiť aj hotelové ubytovanie a prepravu medzi letiskom a miestom ubytovania."
Potom to este pokračuje dalej, takze pripajam este dalsie vety. Dufam, ze po precitani tychto informacii uz nebudeme vsetci taki strateni v tom svete a konecne aj niekto aktivne zaprotestuje :-)):
"Ak mešká tzv. charterový let podľa prezidenta Asociácie cestovných kancelárií Róberta Kohlmanna by vám letecká spoločnosť mala poskytnúť občerstvenie. „Ak je s tým problém, cestujúci sa môže obrátiť na cestovnú kanceláriu," povedal Kohlmann. Ak sa mu v takomto prípade skráti pobyt na dovolenke, mal by zákazník od cestovnej kancelárie dostať služby, ktoré si objednal a vopred zarezervoval. „Ak nie, má právo na finančnú náhradu alebo poskytnutie ďalšej služby," povedal Kohlmann. Nie vždy to však musí platiť. Klient by si preto pred odchodom na dovolenku mal podľa Kohlmann preštudovať podmienky zmluvy alebo sa pripoistiť aj pre tento prípad.
Naštudovanie podmienok odporúča to aj Andrej Šulka z tlačového oddelenia ministerstva hospodárstva. „Okrem nariadenia EÚ všetko závisí aj od iných okolností, napríklad od uzatvorených zmlúv, na ktoré sa vzťahuje zákon o zájazdoch a podmienkach podnikania v cestovnom ruchu. Dôležité sú tiež ustanovenia Občianskeho zákonníka a v konečnom dôsledku aj zákona o ochrane spotrebiteľa," povedal Šulka. V prípade, že dôjde k porušeniu zákona, tak sa niektoré porušenia riešia cez Slovenskú obchodnú inšpekciu alebo si ich cestujúci musia uplatniť v občianskoprávnom konaní."
ano toto je vsetko pravda ,ale tu ide o nieco uplne ine.kto bude dnes cakat na opciansko pravne jednanie alebo zaver soi alebo zakon o ochrane spotrebitela toto zaberie ludom moc casu a energie preto to 90 percent z nich vzda.tu ide o to aby samotny poskytovatelia sluzieb zkvalitnili svoj pristup a my konzumenti bojkotovali cestovky a spolocnosti ktore nie su korektne az potom sa moze prejavit zmena.arogantne spravanie niektorych zamestnancov a celych spolocnosti(napriklad cartago tours v trencine) je az na hraniciach ludskeho chapania a doteraz s nimy ludia cestuju,i ked vyslovene zavadzaju a klamu.pri prejaveni nespokojnosti su utocny drzy,agresivny a neochotny co len slovom olutovat vzniknuty problem ktory zapricinily.takuto cestovku treba bojkotovat a pranierovat vo vsetkych dostupnych mediach.nejake odskodne par stoviek ktore ich zakaznik ziska ako odskodne v obcansko pravnom konani,ich neboli a zmenu ich spravania voci nam konzumentom nezmeni!Rado
Toto leto som bola v Tunise s CK Best- Chois od začiatku to bol horor. Mali sme mať odlet o 1150 a leteli sme o tri hodiny neskôr.Žiadna strava, telefonáty atď.... Hotel Soviva Resort 4 hviezdičkový sa dal porovnať s turistickou ubytovňou a to ešte nehovorím o špine a stolovaní Všetko za cenu super hotela.... . Prosím ,ignorujte tento hotel a horespomínanú CK , ktorá v katalógoch zavádza klientov.
Vlastní ju miestný a Slováci sa pre neho stávajú ľahkou korisťou. Už nikdy s CK BEST CHOIS .
Meškanie 1-2 hodiny je bežné, ale momentálne lietadlá moc nemeškajú, kliknite na www.letiskobratislava.sk, aktuálne odlety alebo prílety.
chcela by som Vam len povedat ze s tym meskanim to nie je take jednoznacne...cestovne kancelarie za to v podstate nemozu..jedine co pre vas moze spravit delegat je zistit preco let meska a zabezpecit vam obcerstvenie resp. ubytovanie,ak je meskanie dlhsie... tie lety fakt nemeskaju preto,aby sme niekoho napalili co najviac ludi...vacsinou ide o technicke kontroly, resp o problemy pri predchadzajucich letoch daneho lietadla... zoberte si, ze Air Slovakia ma v lete denne okolo 15 letov a ma len 5 lietadiel... a to pokryva 95 % slovenskych charterov... ono slovaci by brali vela muziky za malo penazi... ak sa vam nepaci standard a kvalita sluzieb,nie je problem ist do viedne a letiet odtial,sak je to kusok...ale to uz nieco stoji...slovak radsej zaplati menej a potom nadava... mali by ste si to v lete na chvilu vyskusat.... vsetxi mate predstavu ake je to jednoduche odletiet nacas... ale tam je koordinacia tolkych ludi- technici, letusky, stewardi, catering, upratovacky, piloti, station manageri... nehovoriac o pasovej kontrole... a staci jeden kreten na to,aby lietado meskalo....
no to je sice pravda ,ze na jednom kretenovi krachne praca sto dalsichale ste velmi zle informovana o cenach zahranicnych ck!od isteho casu nakupujem len v zahranicnych ck a liwtam z wiedne.a ,ze za malo penazi malo muziky???haha!mila pani porovnajte si ceny dovoleniek s rakuskych a nemeckych ck s nasimi!kuprikladu mexiko,srilanka,thajsko,mauritius .oproti nasim ck navstevujem mnohe destinacie s rozdielom az 20 000 sk!!!!s rakuskou alebo nemeckou ck dostanem 13-14 dnovy exoticky pyt za cenu 7dnoveho cez slovensku ck!!!slovaci platia za horsiu kvalitu viac penazi ako nemci ci anglicania.staci si porovnat grecky 5 hv.hotel v ktorom su ubytovany len slovaci a cesi s nejakym 4 hv. napriklad na ostrove kos,kde su ubytovany nemci a holandania!sto a jeden!!!nase ck si este stale nevedia pre svoich zakaznikov zabezpecit rovnake podmienky a divym sa nasim turistom,ze s nimi vobec cestuju!jedine ck leonardo a milenium travel poskytuju sluzby na urovni a predavaju dobre produkty ostatny su zberba podvodnikov!ale akpo vravim,kazdy kto ma internet ma moznost kupit za dobru cenu a kvalitny produkt nemusi to byt zrovna na slovensku.a k tym smiesnym nasim leteckym spolocnostiam?radsej nech investuju do kvalitnych novych strojov alebo nech idu podnikat v niecom inom.prajem vam pekny den .rado
Čudujem sa, že všetci sa sťažujú na naše letecké spoločni. Treba si uvodemiť, že Slovenské aerolínie skrachovali v apríli t.r., a klienti si nemajú z čoho vybrať. Nie sme národ, z ktorého sa vie vyžiť letecká spoločnosť. Niekoľko hodinové meškania sú bežné všade vo svete, len to nevedia zákazníci, ktorí cestujú raz do roka. Je to stále lepší prípad, ako nemať žiadnu leteckú spoločnosť a cestovať iba z väčších európskych veľkomiest (Viedeň, Praha, Budapesť).
Vďaka SKY EUROPE a RYANAIR, aspoň vedia o nás aj v zahraničí.
To, že lietadla Air Slovakia sú staré šunky, ktoré by možno služili ešte v Uzbekistane alebo Guatemale, to je asi každému kto nimi letel jasné. Veľmi nerozumiem Pavlovmu dôvodu, že letecká spoločnosť na Slovensku nevyžije. To je ako malý záujem o lietanie na Slovensku? Alebo Slováci málo cestujú na dovolenku? Skutočne nerozumiem tomuto argumentu... Žije tu predsa 5 milionov ľudi a rovnako ako v hoc ktorej inej krajine sveta aj naší ludia lietajú na všetky kontinenty. Skor by som hladal dôvody v marketingu jednotlivých leteckých spoločností a v podmienkach, ktoré im vytvára štát. Ale hádzať vinu na bežných zákazníkov, že chcú za málo peňazí veľa muziky je podľa mna neopodstatnené.
Ako som tak čítal túto debatu, tak si myslim nasledovné: Tu sa ani tak nejedna o to "Prečo?" ale "Akým spôsobom". Ak už aj lietadlo mešká, PREČO musia ľudia zbytočne čakať neraz celú noc na letisku? Prečo im pracovníci leteckej spoločnosti nevedia jasne definovať a povedať - Ľudia, máte niekoľko hodín čas!!! Prečo zavádzate a dezinformujete? Nikto vám predsa nevyčíta, že nechcete dovolenkárov pustiť do poruchového a "unaveného" stroja. Všetci vám ale vyčítajú to, že sa k ľuďom správate, akoby to bol dobytok!
Ja lietam iba pravidlenými linkami, letenky si bukujem vopred tak pol roka, cestujem iba do Afriky, ale to tej pravej, rovnikovej - Kena, Tanzania. Usmudlanost v hoteloch sa tam nenosi, vsade cisto a velmi pekne upravene prostredie. Mili ludia, casnici usluzni, usmievavi - odporucam vsetkym - turistom, aby zistili, ze Afrika nie je usmudlana, rovnako ako Europa nie je iba betonova dzungla, a prevadzkovatelom hotelov a vsetkym v cestovnom ruchu, aby sa naucili, ze mozu za dovolenka chcet 1500 EUR, ale za tuto cenu sa ja musim citit ako kralovna.:-) Katarina