Nedávno som čítal v časopise Profit dobry článok, kde radili ľudom ako je najlepšie sa poistiť, keď sa cestuje do zahraničia cez cestovku alebo individuálne. Už dlhšie som sa tom sem chystal prepísať... Dostal som sa k tomu až teraz. Takže čítajte :-) :
CEZ CESTOVKU
Ak si zájazd zabezpečíte v cestovnej kancelárii, kúpte si od nej aj cestovné poistenie. Pre-dajcovia zájazdov ponúkajú takzvané komplexné cestovné poistenie, ktoré vyjde klienta lacnejšie, ako keby sa na rovnaké obdobie a proti rovnakým rizikám poistil sám. Ušetriť sa dá dvadsať až tridsať percent. Takéto poistenie (na rozdiel od poistenia, ktoré by ste si v poisťovni kúpili sami) obsahuje jednu dôležitú súčasť - poistenie storna zájazdu. V prípade, že ste si pobyt zaplatili a nemôžete naň nastúpiť, zrušenie zmluvy vás vyjde draho. Minimálna výška zmluvných pokút sa pohybuje od päťsto do tisíc korún. A to len v prípade, že klient zruší zmluvu aspoň šesť týždňov pred začiatkom zájazdu. Zmluvná pokuta sa po tomto období stále zvyšuje. Už nie je paušálna, ale počíta sa ako percento z ceny zájazdu. Zvyčajne platí, že pri stornovaní pobytu dva týždne pred začiatkom je poplatok vo výške osemdesiat percent z kúpnej ceny. Ak zákazník zruší zmluvu napríklad päť dní pred odletom, nedostane naspäť nič, storno poplatok je sto percent. Presné podmienky a výška storno poplatkov sa v jednotlivých cestovných kanceláriách líšia, princíp je však rovnaký. Poistenie slúži aj na to, aby ste o peniaze neprišli. Poisťovňa zmluvnú pokutu prepiati, ak zákazník nenastúpi na dovolenku z objektívnych dôvodov. Môže ísť napríklad o udalosti spojené s úmrtím či vážnym ochorením poisteného, jeho spolucestujúceho, respektíve jemu blízkej osoby, alebo závažnej majetkovej škody poisteného, ktorá si vyžaduje jeho prítomnosť doma.
INDIVIDUÁLNE
Na poistenie by ste mali myslieť ešte viac, ak na dovolenku cestujete individuálne. Vtákom prípade sa odporúča, aby ste si do kufra zabalili dve poistky - cestovné poistenie od komerčnej poisťovne i preukaz Európskeho zdravotného poistenia. Podľa potreby potom použijete to, ktoré bude v danej chvíli vhodnejšie.
Európsky preukaz si vybavíte vo svojej zdravotnej poisťovni, stojí sto korún a platí vám päť rokov. Požiadajte oň aspoň mesiac pred odchodom na dovolenku. Táto kartička, ktorá platí vo všetkých členských krajinách Európskej únie, vám zabezpečí rovnakú zdravotnú starostlivosť, akú majú občania tej krajiny, v ktorej dovolenkujete. Na rozdiel od kartičky je cestovné poistenie uzatvorené v komerčnej poisťovni drahšie.
Si dobrodruh? Daj to o sebe vedieť!
- Ak chceš pridať nový Komentár je potrebné sa prihlásiť alebo zaregistrovať.
Nedávno som čítal v časopise Profit dobry článok, kde radili ľudom ako je najlepšie sa poistiť, keď sa cestuje do zahraničia cez cestovku alebo individuálne. Už dlhšie som sa tom sem chystal prepísať... Dostal som sa k tomu až teraz. Takže čítajte :-) :
CEZ CESTOVKU
Ak si zájazd zabezpečíte v cestovnej kancelárii, kúpte si od nej aj cestovné poistenie. Pre-dajcovia zájazdov ponúkajú takzvané komplexné cestovné poistenie, ktoré vyjde klienta lacnejšie, ako keby sa na rovnaké obdobie a proti rovnakým rizikám poistil sám. Ušetriť sa dá dvadsať až tridsať percent. Takéto poistenie (na rozdiel od poistenia, ktoré by ste si v poisťovni kúpili sami) obsahuje jednu dôležitú súčasť - poistenie storna zájazdu. V prípade, že ste si pobyt zaplatili a nemôžete naň nastúpiť, zrušenie zmluvy vás vyjde draho. Minimálna výška zmluvných pokút sa pohybuje od päťsto do tisíc korún. A to len v prípade, že klient zruší zmluvu aspoň šesť týždňov pred začiatkom zájazdu. Zmluvná pokuta sa po tomto období stále zvyšuje. Už nie je paušálna, ale počíta sa ako percento z ceny zájazdu. Zvyčajne platí, že pri stornovaní pobytu dva týždne pred začiatkom je poplatok vo výške osemdesiat percent z kúpnej ceny. Ak zákazník zruší zmluvu napríklad päť dní pred odletom, nedostane naspäť nič, storno poplatok je sto percent. Presné podmienky a výška storno poplatkov sa v jednotlivých cestovných kanceláriách líšia, princíp je však rovnaký. Poistenie slúži aj na to, aby ste o peniaze neprišli. Poisťovňa zmluvnú pokutu prepiati, ak zákazník nenastúpi na dovolenku z objektívnych dôvodov. Môže ísť napríklad o udalosti spojené s úmrtím či vážnym ochorením poisteného, jeho spolucestujúceho, respektíve jemu blízkej osoby, alebo závažnej majetkovej škody poisteného, ktorá si vyžaduje jeho prítomnosť doma.
INDIVIDUÁLNE
Na poistenie by ste mali myslieť ešte viac, ak na dovolenku cestujete individuálne. Vtákom prípade sa odporúča, aby ste si do kufra zabalili dve poistky - cestovné poistenie od komerčnej poisťovne i preukaz Európskeho zdravotného poistenia. Podľa potreby potom použijete to, ktoré bude v danej chvíli vhodnejšie.
Európsky preukaz si vybavíte vo svojej zdravotnej poisťovni, stojí sto korún a platí vám päť rokov. Požiadajte oň aspoň mesiac pred odchodom na dovolenku. Táto kartička, ktorá platí vo všetkých členských krajinách Európskej únie, vám zabezpečí rovnakú zdravotnú starostlivosť, akú majú občania tej krajiny, v ktorej dovolenkujete. Na rozdiel od kartičky je cestovné poistenie uzatvorené v komerčnej poisťovni drahšie.