Osobitný humor Best Choice

Chcel som asi podporiť slovenskú ekonomiku a po mnohých rokoch využívania služieb zahraničnej cestovnej kancelárie som si objednal zahraničný zájazd u slovenskej cestovnej kancelárie i keď s celkom neslovenským názvom BEST REISEN-BEST CHOICE s.r.o., ale podľa jej internetovej stránky so sídlom v Bratislave, Šancová 102 a registrovanej v SR.
V úvodnej časti emailu, ktorý som obdŕžal od kancelárie, je upozornenie: „...zasielame Vám ......, všeobecné zmluvné podmienky cestovnej kancelárie BEST CHOICE, ktoré doporučujeme si vo Vašom záujme preštudovať.“ Odkaz na všeobecné zmluvné podmienky je i v zmluve o obstaraní zájazdu.
Som poslušný a mnohokrát napálený podobnými odkazmi a tak som si niekoľko stranové podmienky vo vlastnom zaujme preštudoval a v čl. 5. Zmeny obsahu zmluvy som sa mimo iné dočítal že:
„5.1 Zmluvné strany sa dohodli, že akceptujú v nevyhnutných prípadoch zmeny jednotlivých služieb obstarávateľa od dohodnutého obsahu zmluvy tak, ako sú uvedené v ďalšom znení tohto článku a že takéto okolnosti a ich následky nemôžu byť predmetom reklamácie.
5.2 Za služby, kde sú prípustné odchýlky od obsahu zmluvy sa považujú hlavne zmeny ubytovacieho zariadenia, zmena letoviska v danej krajine, druhu dopravy, leteckej spoločnosti, typu lietadla, trasy, termínu a času letu (času odletu a príletu) a programu počas zájazdu.
5.3 ...... Služby a vybavenie náhradného hotela nemusia byť vždy rovnaké (napr. pláž, bazén, šport atď.) mal by však byť zachovaný rozsah zaplatených stravovacích služieb.
......V prípade dodržania vyššie uvedených podmienok zákazník nemá právo odstúpiť od zmluvy bez storno poplatkov.“
Pracovníčka cestovnej kancelárie mi tieto zmluvné podmienky telefonicky potvrdila a pripustila, že podobné zmeny, napr. zmena letiska odletu (miesto Košíc – Bratislava) sa v minulosti realizovali. Takže keď podpíšem a hlavne zaplatím, tak som si istý, že pravdepodobne toto leto poletím (predpokladám, že by cestovka nezmenila leteckú dopravu do Egypta na železničnú) na dovolenku do zvolenej krajiny) a to je všetko. Vzhľadom k tomu, že druhé kancelárie dokážu garantovať pohľad z okna v destinácii, hodinu odletu a miesto v lietadle, tak mnohokrát ďakujem.
Vážení cestujúci, nebuďme ovce, čítajme pozorne a cestujme s tými, ktorí si naše poctivo zarobené peniaze zaslúžia. Keď sa nás nedokáže zastať štát a prijať právnu normu, ktorá by regulovala obsah zmlúv a zmluvných podmienok podnikateľských subjektov v oblasti cestovného ruchu, ignorujme podobné organizácie a nedajme im na nás zarobiť.
Nebol to z mojej strany Best Choice a určite by to nebola Best Reisen.

Stan

Tak na tuto "CK" pozor. Ano CK v uvodzovkach. Teraz sa po roku s nou sudime lebo na nas podali žalobu pre nedoplatenie doplatku ktorý od nás požadovali za zmenu hotela. Minulí rok v auguste sme sa rozhodli že navštívime Turecko. Po príchode do hotela v hoteli neskutočný bordel, to keby že tu chcem rozpísať tak potrebujem asi tristo strán, ved už len zapisnica na sude ma po dvoch pojednávaniach nejakých 100 strán. Ochotná pani delegátka nám navrhla zmenu hotela za doplatok, nakoľko v takej cene hotel nenašla. Tak vynervovany z toho kam nás poslali sme tento doplatok chceli zaplatiť ale to sme ešte nevedeli kam nás prestahujú. Po príchode do nového hotela sme zistili že ide o hotel nižšej kategórie teda *** ale nakolko bol tento hotel v ovela lepšom stave nenamietali sme s ubytovanim a dovolenka sa mohla začat. Tak a teraz sa ťaháme po súdoch ale tie peniaze odomna neuvidia. Inač ten hotel v ktorom bol taky bordel sa vola HOTEL CLUB DELFIN**** tak ludia vyhýbajte sa tomuto hotelu.

Tak neviem neviem ,ale ja som bol tohoto roku s CK Best Choice v Egypte v Hoteli Hilton Long Beach Resort v Hurghade...a nedam na nich dopustit...bola to uzasna dovolenka,aj ked skratena ,ale za dopravu CK nemoze....a hlavne delegatka bola dokonala...obiehala niekolko hotelov kazdy den....a vzdy dodrzala termin schodzky...ked sa niekomu nepacila izba okamzite bola zariadit na recepcii vymenu a vobec akukolvek pripomienku okamzite riesila v pripade fakultativneho vyletu zabezpecila balicky a nechala nam odlozit aj veceru a to sme sa z jedneho vratili o druhej v noci a neuverite ta vecera tam cakala a tepla...takisto v den odletu zabezpecila zobudenie telefonom nakolko sme odlietali skoro rano a aj odnos batoziny skratka vsetko do poslednych drobnosti.Ja osobne si myslim,ze problemy ktore vzniknu na mieste pobytu potrebuju len dobre riesenie dobreho delegata...kiez by mala Best choice taku delegatku aku sme mali my v kazdom hoteli a usetrila by si tym kopec staznosti.;)

[b]Dana napísal:[/b]
[quote]Súhlasím.
Skôr, ako začneš na niekoho alebo niečo kydať, tak si prečítaj aj VZP iných ck.[/quote]

Pridávam sa k téme.....práve dnes sme mali s touto cestoukou odletieť, podľa ich pokynov o 21:35.. O 11hod nám ich pracovníčka volala,kedy budeme na letisku, lebo o 12:15 odlieta lietadlo. Ostali sme v šoku, lebo nás nik o zmene neinformoval, aj keď sme si dovolenku rezervovali cez CA ....o chvíľu volal ich majiteľ, že to budú riešiť, ale až v utorok, nakoľko dnes(nedeľa) a zajtra ( pondelok-sviatok) nik nerobí !!!! Od majiteľa som čakala oveľa viac, hlavne keď je to takáto chyba. Ale bohužial, nie som milionár, ani Slota....Snažil sa len hovoriť o tom, či ju spravili oni, alebo agentúra, dokonca sa nám snažil nahovoriť, že keď nám v utorok zavolajú, kedy máme odletieť, že nám cesta na letisko bude trvať z BB 2,5 hod.....on nám narátal čas, za ktorý máme prísť autom !!!!!.....neskutočné....darmo som mu vravela, že to cez deň plný áut môže urobiť len blázon na landroveri a nie mi a že nám nebude diktovať akou rýchlosťou máme ísť....fakt neskutočné jednanie .....Ale to s CA nech si riešia sami, mňa zaujíma, ako vyriešia situáciu ktorá vznikla a pravdu povediac, očakávala som jednanie na úrovni ich názvu CK...Ale pravda je opak....Zatiaľ hrajú tak, ako by to nebol až taký problém....Ale to ešte nevedia s kým majú tú česť.... Kdo chce vedieť ako to dopadne, nech píše na trebárs [email protected].....

Minulý týden jsme se vrátili z Tuniska hotel Hill Diar.Právě s toto cestovkou.Desítky účastníku procházeli tímto hotelem v úžasu.Jakože all exkluzive obnášelo 1 alkoholický nápoj a čepované pivo do malého kelímku když jste byl potřetí tak už výčepní remcal.O jídlo se bojovalo s přítomným mládežnickým táborem.Po incidentu u večeře chtěli všichni okamžitě domů.Všechny jiné cestovky poslali situaci řešit své delegáty.Tihle nic.Pak přijela slavnostně jejich delegátka a nabídla přestěhování do jiného hotelu.Za doplatek 260 EU!Všechny ostatní cestovky to v vzhledem k situaci udělaly automaticky na požádání a zejména bez doplatku.Tihle z Best Choice chtěli i na takové situaci vydělat.

V piatok 06.08.2010 sme sa vrátili z Tuniska. Hrôza. Je pravda že sme mali last minute. Stručný popis. Odchod let pristatie OK. Stretnutie s delegátkou=šok. Vraj zaplatený hotel 5km od letiska je obsadený. Čo už, ideme 1,5 hodiny autobusom bez deci vody, (a to mimochodom máme 5ročného chlapca) do "vraj" lepšieho hotela. Po príchode ubytovanie systémom - vybav si sám. Smradľavú, plesnivú izbu sa nám asi po piatich hodinách (bakšiš) podarilo vymeniť. Po hroznej noci a čakania na delegátku, si odprezetovala svoje výlety. Po zasypaní sťažnosťami od klientov a prísľubu nápravy sme ju do konca pobytu nezastihli. Dokonca ani pri odlete nás nečakala na letisku ako bolo sľúbené, tak sme si celý zájazd resp. celé lietadlo išli sami po letenky do leteckej spoločnosti dúfajúc, že sú tam rezervácie, našťastie boli. Rozpisovať o tom aký hotel a služby sme mali zaplatené a nedostali sme ich sa rozpisovať nebudem. Chcem len poukázať na prístup spoločnosti BEST REISEN - BEST CHOICE s r.o.
A ešte jednu vec. Nech mi nikto nehovorí že taká "skúsená cestovka" nevie dopredu že v danom hoteli nie je miesto pre ľudí z dvoch plných autobusov.

Jaroslav

Súhlasím.
Skôr, ako začneš na niekoho alebo niečo kydať, tak si prečítaj aj VZP iných ck.

presne rovnaku skusenost sme mali my v roku 2010 v Turecku s CK TOP TREND, preto je lepsie sa takymto cestovkam vyhybat, zarabaju na podvodoch ludi. Radsej si priplatit o 200e viac a ist s normalnejsou CK(koala, satur etc, aj tam sa vyskytne vela problemov a sklamani, ale nie takychto rozmerov, to si nedovolia. Obzvlast do moslimskych krajin by som si davala pozor na ubytovanie, elbo noci v plesnivej izbe a kupanie v plesnivej kupelni dokazu fakt pokazit dovolenku..nehovoriach o tretotriednej strave.

Súhlasím.
Skôr, ako začneš na niekoho alebo niečo kydať, tak si prečítaj aj VZP iných ck.

No ono treba citat aj tie nemecke, lebo presne rovnake state ma vo vseobecnych TUI, Neckermann, Gulet, GTI, Altour a pod. Takze aferu by som s toho nerobil

Chcel som asi podporiť slovenskú ekonomiku a po mnohých rokoch využívania služieb zahraničnej cestovnej kancelárie som si objednal zahraničný zájazd u slovenskej cestovnej kancelárie i keď s celkom neslovenským názvom BEST REISEN-BEST CHOICE s.r.o., ale podľa jej internetovej stránky so sídlom v Bratislave, Šancová 102 a registrovanej v SR.
V úvodnej časti emailu, ktorý som obdŕžal od kancelárie, je upozornenie: „...zasielame Vám ......, všeobecné zmluvné podmienky cestovnej kancelárie BEST CHOICE, ktoré doporučujeme si vo Vašom záujme preštudovať.“ Odkaz na všeobecné zmluvné podmienky je i v zmluve o obstaraní zájazdu.
Som poslušný a mnohokrát napálený podobnými odkazmi a tak som si niekoľko stranové podmienky vo vlastnom zaujme preštudoval a v čl. 5. Zmeny obsahu zmluvy som sa mimo iné dočítal že:
„5.1 Zmluvné strany sa dohodli, že akceptujú v nevyhnutných prípadoch zmeny jednotlivých služieb obstarávateľa od dohodnutého obsahu zmluvy tak, ako sú uvedené v ďalšom znení tohto článku a že takéto okolnosti a ich následky nemôžu byť predmetom reklamácie.
5.2 Za služby, kde sú prípustné odchýlky od obsahu zmluvy sa považujú hlavne zmeny ubytovacieho zariadenia, zmena letoviska v danej krajine, druhu dopravy, leteckej spoločnosti, typu lietadla, trasy, termínu a času letu (času odletu a príletu) a programu počas zájazdu.
5.3 ...... Služby a vybavenie náhradného hotela nemusia byť vždy rovnaké (napr. pláž, bazén, šport atď.) mal by však byť zachovaný rozsah zaplatených stravovacích služieb.
......V prípade dodržania vyššie uvedených podmienok zákazník nemá právo odstúpiť od zmluvy bez storno poplatkov.“
Pracovníčka cestovnej kancelárie mi tieto zmluvné podmienky telefonicky potvrdila a pripustila, že podobné zmeny, napr. zmena letiska odletu (miesto Košíc – Bratislava) sa v minulosti realizovali. Takže keď podpíšem a hlavne zaplatím, tak som si istý, že pravdepodobne toto leto poletím (predpokladám, že by cestovka nezmenila leteckú dopravu do Egypta na železničnú) na dovolenku do zvolenej krajiny) a to je všetko. Vzhľadom k tomu, že druhé kancelárie dokážu garantovať pohľad z okna v destinácii, hodinu odletu a miesto v lietadle, tak mnohokrát ďakujem.
Vážení cestujúci, nebuďme ovce, čítajme pozorne a cestujme s tými, ktorí si naše poctivo zarobené peniaze zaslúžia. Keď sa nás nedokáže zastať štát a prijať právnu normu, ktorá by regulovala obsah zmlúv a zmluvných podmienok podnikateľských subjektov v oblasti cestovného ruchu, ignorujme podobné organizácie a nedajme im na nás zarobiť.
Nebol to z mojej strany Best Choice a určite by to nebola Best Reisen.

Stan

Aj ja mám s uvedenou CK nie veľmi príjemnú skúsenosť. Tento rok sme sa rozhodli pre Tunisko. Manželka zobrala last minute, polpenzia a tzv. "ruleta" pre 8 osôb. Podľa slov predajcu to znamená že budeme ubytovaní v jednom zo 3-hviezdičkových zariadení uvedených v katalógu.
Na letisku v BA a cesta tam (letisko Monastir) všetko OK. Z letiska do hotela nás sprevádzala "kamarátka" našej delegátky (údajne pracuje pre inú CK a iba zaskočila za kamarátku). Jednu skupinu vysadila v hoteli Palm Inn a my sme pokračovali 1 hodinu do strediska Mahdia - hotel Dimess. Večer k nám doviezli skupinu ktorá vystúpila pri hoteli Palm Inn - údajne nemali zabezpečené ubytovanie v uvedemom hoteli, pritom mali zaplatený konkrétny hotel a all inclusive.
Uvedený hotel Dimess nebol v katalógovej ponuke CK. Nečakali sme ziaden zázrak a so skromným ubytovaním sme sa v podstate uspokojili. Večere boli pomerne jednotvárne, ale dalo sa relatívne vybrať. Horšie to bolo z raňajkami - v podstate vajcia, zelenina, maslo, marmeláda, bageta, mlieko, káva.
Česky hovoriaca delegátka Blanka sa ukázala nasledujúci deň. Prijala sťažnosti hlavne od all inclusive hostí a tých "presťahovaných". Sľúbila kompenzáciu - výlet pirátskou loďou a viac sa neukázala. Ďalšia komunikácia s ňou SMS a telefonát cez riaditeľa hotela.
Na štrvtý deň sa objavil pred hotelom bus a česky hovoriaci Tunisan menom Soufien, že sa hostia podľa zoznamu sťahujú do iného hotela. Do Palm Inn pôvodná skupina a ďalšia skupina 8+3 do hotela Sindibád.
Pri hoteli Palm Inn vystúpila určená skupina a odrazu náš sprievodca povedal že vodič busu nás už dovezie do nášho hotela ale zašveholil iný názov ako pôvodne a zmizol. V uvedenom hoteli (strašný humus) o nás nikto nevedel a nikto tam nevedel po anglicky ani náš vodič.
OSTALI SME BEZ UBYTOVANIA - STARAJ SA AKO VIEŠ!!!
Našťastie sa tam objavil anglicky hovoriaci Tunisan menom Vasdi, ktorý pracvoval pre partnerskú organizáciu "našej" CK.
Nasledujúcu časť skrátim - Soufien sprostredkovane cez telefón stále niečo sľuboval, Blanka obdobne ... A ocitli sme sa naspäť v hoteli Dimess.
Cesta späť - odkaz cez recepciu kedy a kde nás vyzdvihne bus. Vodič sám a po anglicky ani ceknúť. Na letisku nikto. Sami check-in. V diaľke sa objavila Blanka, ktorá vítala nových hostí. Nás si ani nevšimla.

Zhrniem:
- doprava OK,
- ubytovanie ???,
- delegáti nikdy viac

BEST CHOICE - NEVER MORE.

Práve sme sa vrátili z Hurghady. Zmierili sme sa s posunom letu, dokonca i s medzipristátím v Tabe, vďaka čomu sme si polietali a posedeli v komforte lietadla o čosi dlhšie...Ale zarazilo nás správanie delegátky Best Choice. Určite to nebola tá, o ktorej sa píše na októbrovom fóre- to bola asi Naďa. Tá naša - Stanislava pojem "obiehanie po hoteloch a starosť o hostí" nepozná. Videli sme ju len pri prílete a na prvej schôdzke. Tu nám okrem iného povedala, že ani ju netešilo, že musela kvôli preloženému príletu vstávať ráno o tretej. Tým jej povinnosti voči nám, ktorí sme si zaplatili i za služby delegáta CK Best Choice skončili. Pokyny k odletu sme si pýtali smskou deň pred odletom. Pomerne rýchlo sa ozvala, že ich už už roznáša, ale zároveň ich vpísala i do sms. Samozrejme, nikde nič nerozniesla. A to bol náš posledný kontakt s ňou. Odignorovala letisko, kde sme viac ako pol hodinu bez pohybu stáli a čakali na otvorenie check innu. Stále na zozname chýbalo tých 30 ľudí, ktorí mali pristúpiť v Tabe a Egypťania bez nich check inn nechceli otvoriť. Nebyť zástupcu Ck Satur, snáď tam stojíme i dnes. Veľa pracovných úspechov pani Stanislava M! Aj delegáti robia meno cestovnej kancelárii, ale keď to nevadí majiteľom...

Zdravim, chcem sa podelit o podobnu skusenost ako mate vy...Takze objednali sme si last minute do Tuniska. Odlet bol planovany z BA do KE a potom do Monastiru co bolo 5 minut od nasho hotela. Preto sme boli s vyberom spokojni. Avsak dva dni pred odletom nam oznamili, ze sa pojde sice z BA ale do Enfidhy co je este 1,5 hodiny autobusom od hotela. To bolo pre nas neprijemnym prekvapenim, no akceptovali sme tieto zmeny. Zabudla som podotknut, ze na letisku nas necakala nasa delegatka ale jej nejaky kolega a v autobuse sme boli len ako niekto navyse a delegat vystupil o par zastaviek skor takze sme ani poriadne nevedeli kedy vystupit, kedze sme vodicovi autobusu takmer nerozumeli pre jeho zlu vyslovnost. Odlet sme mali naplanovany na 16 hodinu popoludni. Takisto dva dni pred odletom nam delegatka flegmaticky oznamila, ze letime o 5,00 hodine rannej tzn. o 11 hodin skor, cim nas ukratili o ranajky, obed a takisto o pokojnu noc a pripravu na odlet. Viem ze danou CK uz letiet nebudem v zaujme vyhybania sa takymto neprijemnym prekvapeniam.

Práve som sa vrátila z Turecka. Cestovala som s touto "úžasnou cestovkou." Po prílete nezabezpečili delegáta na letisku, museli sme sa dopraviť do hotele na vlastné náklady, nevediac kde ideme. Ďalšia hrôza prišla pri odlete, keď sme prišli na letisko, prichystaní na odlet a zistili sme, že let uvádzaný v zmluve neexistuje, neboli sme vôbec zapísaní v letovom termináli. Delegátka z cestovky neráčila prísť ani po mnohých urgenciách,vybavovala problém po telefóne. Poslala nám na riešenie problému tureckého menežera, ktorý hovoril len po anglicky, takže sme nerozumeli. O prekladanie sme museli požiadať delegátku z inej cestovky. Trvalo nám 4 hod, kým sme sa dostali k letenkám. S touto cestoukou nikdy viac!!!!!!!!!!!!!

Prosim vás, píšte svoje sťažnosti na cestovky konkretne! Konkretne, ktorý hotel, lokalita, meno delegátky, termín atd.... V opačnom prípade nám z cestoviek píšu žiadosti, aby sme taketo príspevky zmazali lebo su podla nich vymyslené. Tak ešte raz prosim - píšte konkretne. Vdaka za pochopenie. Jožo Terem - Admin

Upresňujem svoj predchádzajúci príspevok na cestovku Best Choice. Práve som sa vrátila z Turecka z oblasti Alania, Mahmutlar, z hotela May Garden. V termíne od 1.6.13 do 12.6.2013. Cestovala som s touto "úžasnou cestovkou." Po prílete nám nezabezpečili delegáta na letisku, museli sme sa dopraviť do hotela na vlastné náklady, nevediac kde ideme. Ubytovanie bolo v poriadku. Ďalšia hrôza prišla pri odlete, keď sme prišli na letisko, prichystaní na odlet a zistili sme, že let uvádzaný v zmluve neexistuje, neboli sme vôbec zapísaní v letovom termináli. Delegátka z cestovky Gabriela Senderáková neráčila prísť na letisko ani po mnohých urgenciách, čo bolo jej povinnosťou asistovať a pomáhať klientom pri odlete, vybavovala problém len po telefóne. Poslala nám na riešenie tureckého menežera, ktorý hovoril len po anglicky, takže sme nerozumeli. O preklad sme museli požiadať delegátku z inej cestovky. Trvalo nám 4 hod, kým sme sa dostali k letenkám. S touto cestoukou nikdy viac!!!!!!!!!!!!!

Super, ďakujem. Teraz je to konkretne, dôveryhodne a má to tu správnu vypovednú hodnotu aj pre ostatných čitatelov.

Jozef Terem - Admin

Si dobrodruh? Daj to o sebe vedieť!

Podeľ sa s novou témou s Dobrodruhmi